thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
Dodane: 25 luty 2016 Aktualizowano 10 sierpień 2022

Zetor Forterra

Siłacz nie do zdarcia
 

Seria Zetor Forterra to silniki o mocy do 136KM które mogą z powodzeniem konkurować z ciągnikami z silnikiem sześciocylindrowym. Odpowiednio dostosowana jest również ciężka i masywna konstrukcja ciągników Forterra. Dzięki bardzo dobrym parametrom momentu obrotowego ciągniki są cenione jako silne maszyny w rozsądnej cenie. Koszty eksploatacji są bezkonkurencyjne.


DANE TECHNICZNE:

MODEL 100 110 120 130 140
SILNIK
Typ Stage III B 1006   1306 1406 1506 1606
Moc homologowana (kW)
(2000/25/EC)
70,3 78,4 86,2 93,2 100,2
Moc homologowana (HP)
(2000/25/EC)
96 106 117 127 136
Obroty znamionowe (1/min.) 2 200
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 16
Doładowanie turbosprężarka
Średnica/skok (mm) 105/120
Pojemność (cm³) 4 156
Chłodzenie cieczą
Maks. moment obrotowy (Nm)
(2000/25/EC)
429 461 493 551 581
Przewyższenie momentu
obrotowego (%) (ECE R24)
46 40 37 41 38
SKRZYNIA BIEGÓW
Typ mechaniczna z wzmacniaczem 3°,
z rewersem mechanicznym 4˚
Rewers mechaniczny
Zmiana biegów w pełni zsynchronizowana
Ilość biegów
(do przodu/do tyłu)
24/18
Prędkość (km/h) 40
WAŁ ODBIORU MOCY
Typ niezależny, wielotarczowe sprzęgło WOM
Obroty tylnego WOM 540/540E/1 000/1 000E, opcja 540/1 000 zależne
Obroty przedniego WOM 1 000
Moc maks. przedniego WOM (kW) przekazanie mocy do 60 kW
HYDRAULIKA
Typ elektrohydraulika Bosch z HitchTronic,
2 siłowniki pomocnicze
Trzypunktowy układ zawieszenia kategoria II, na życzenie kategoria III N
Sterowanie elektroniczne
Maksymalna siła podnoszenia (kN) 77
Ciśnienie robocze (MPa) 20
Wydajność pompy (l) 70
Końcówki zewnętrzne
(szybkozłącza)
6+1 lub 4+1 (w zależności od modelu)
Zaczepy zaczep przesuwny CBM
KABINA
Amortyzacja opcja
Dach z wziernikiem standard
Siedzenie „Zetor“ z amortyzacją pneumatyczną / mechaniczną
(opcja zależna od wybranej kabiny Classic lub Lux)
Siedzenie pasażera standard z pasem bezpieczeństwa
Kierownica regulowana w pionie i w poziomie
(opcja zależna od wybranej kabiny Classic lub Lux)
Klimatyzacja ręczna (opcja)
POZOSTAŁE PARAMETRY
Układ napędowy 4WD
Oś przednia napędowa oś sztywna
Układ kierowniczy hydrostatyczny
Hamulce robocze/postojowe hydrauliczne/sterowanie mechaniczne
Hamulce przednie poprzez automatyczne załączenie PON
Hamulce przyczepy pneumatyczne standard jedno i dwuobwodowe
Maks. obciążnik przedni (kg) 800
Maks. obciążnik tylnych kół (kg) 472
Pojemność zbiornika (l) 180
Błotniki przednie stałe/skrętne (opcja)
Ogrzewana tylna szyba i lusterka opcja zależna od wybranej kabiny Classic lub Lux
Przygotowanie do montażu radia opcja zależna od wybranej kabiny Classic lub Lux
WYMIARY
Masa własna* (kg) 4 300 – 4 800
Maks. długość (mm) 5 100
Maks. szerokość (mm) 2 430
Maks. wysokość (mm) 2 775
Rozstaw (mm) 2 490
Koła przednie** (mm)  13,6R24 skręcane (100 i 110)
14,9R24 tarcza (120,130,140)
Koła tylne** (mm) 16,9R38 skręcane (100 i 110)
18,4R38 tarcza (120, 130, 140)
 * Bez obciążnika przedniego i tylnego
** Standardowe koła, więcej opcji po konsultacji ze sprzedawcą
Wysokość jest uzależniona od rozmiaru kół.

SPECYFIKACJA:

Silnik

Sprawdzone przez pokolenia klientów

ZETOR TRACTORS a.s. produkuje najwięcej silników wysokoprężnych w Republice Czeskiej. Tradycja produkcji sięga lat dwudziestych ubiegłego wieku.

Dział rozwoju i produkcja na miejscu - zawsze precyzyjne wykonanie z użyciem najlepszych materiałów. Niskie zużycie - bardzo niskie zużycie płynów eksploatacyjnych. Mechaniczna pompa wtryskowa - niezawodność, bezawaryjność i długa żywotność. Dwa wały wyważające - tłumią drgania i uspokajają pracę silnika. Chłodzenie dna tłoka olejem pod ciśnieniem - zwiększa efektywność spalania i żywotność silnika. Opcja montażu podgrzewacza płynu chłodzącego - skraca czas rozgrzania silnika, oszczędzając paliwo. Świeca żarowa w każdym cylindrze (bezpośrednie wstępne ogrzewanie silnika) – zapewnia bezproblemowe.

Silniki Zetor zawdzięczają swą popularność niskiemu zużyciu paliwa, dużej niezawodności i prostocie konstrukcji, co przekłada się na niską cenę zakupu, niskie koszty eksploatacji i niezawodność. Silniki 16-zaworowe otrzymały jedną z najwyższych ocen w surowych testach Niemieckiego Towarzystwa Rolniczego (DLG). Ciągniki napędzane tymi silnikami są jednymi z najoszczędniejszych na rynku.

Ciągniki Zetor nie korzystają z tzw. Power Boost, to jest mocy dostępnej tylko w określonych warunkach. Pełna moc silnika ciągników Zetor jest do dyspozycji bez względu na prędkość jazdy, czy też włączenie wału odbioru mocy.

Skrzynia biegów

Doskonałe połączenie siły i precyzji

Klasyczna czterostopniowa w pełni zsynchronizowana skrzynia biegów ciągników Forterra, uzupełniona o dwa zakresy biegów i trzystopniowy wzmacniacz (24/18), odznacza się odpowiednimi rozmiarami kół
zębatych i łożysk, z długą żywotnością. Biegi są odpowiednio stopniowane, w zakresie prędkości roboczych 6 do 12 km/h dostępnych jest 7 przełożeń.

Produkcja we własnym zakresie - kontrola i gwarancja wysokiej jakości. Żywotność - stosując wytrzymałe, wysokiej jakości materiały zapewniamy długą żywotność. Wszechstronność - rozwiązanie dostosowane do potrzeb klienta. Obroty - utrzymuje optymalne obroty silnika. Komfort - prosta i wygodna zmiana biegu. Obroty zależne wom - oferowane w standardzie.

WOM

Tylny wał odbioru mocy w wersji z obrotami niezależnymi, co oznacza, że obroty tylnego wału odbioru mocy są proporcjonalne do obrotów silnika. Ciągnik posiada kombinacje obrotów tylnego wału odbioru mocy 540/540E/1 000/1 000E.

SPRZĘGŁO WOM

Mokre sprzęgło tarczowe w kąpieli olejowej ma długą żywotność. Modulowane załączanie
zapewnia płynny rozbieg zagregowanych urządzeń.

Hydraulika

Wysoka efektywność pracy

Dwa siłowniki pomocnicze hydrauliki zapewniają równomierne obciążenie ciągnika i maksymalną siłę podnoszenia. W modelu Forterra jest to 77 kN.

Możliwość wykorzystania ciężkiej agregacji, maksymalna siła podnoszenia hydrauliki: Forterra – 7 700 kg. Wysoka produktywność dzięki automatycznej regulacji trzypunktowego układu zawieszenia z systemem Hitchtronic. Długa żywotność przy nierównomiernym obciążeniu TUZ.

System elektrohydrauliki Bosch wyposażony jest w funkcję HitchTronic, wyjątkowy system automatycznej regulacji tylnego zawieszenia trzypunktowego. System nie wymaga ustawiania typów regulacji i ich kombinacji.

Kabina

Komfort i ergonomia

Wygoda i przyjazny użytkownikowi, ergonomiczny układ wyróżniają kabiny serii Forterra. Wszystko zostało zaprojektowane pod kątem obsługi ciągnika, tak, aby zwiększyć komfort i wydajność pracy w każdym terenie i środowisku.

Amortyzacja kabiny - wszystkie modele Forterra oferują system amortyzacji kabiny, gwarantujący maksymalny komfort obsługi.